19 January 2010

alahai TEMUDUGA.....

Salam.

Sudah 7 KALI satu company Melayu ni hubungi saya mengenai hal temuduga kerja, dan setiap kali itu, saya seakan menolak. Kasihan pula rasa. Kejam lah saya ni. Kan kan? Kenapa saya TOLAK rezeki? Ini company Melayu yang berjaya. Tapi nun jauh d Shah Alam, berdekatan dengan rumah sewa tempat belajar saya dulu. Atau saya sendiri yang tak sanggup tinggalkan rumah di Machang ni? Hanya Tuhan saja yang tahu betapa berat weh hati ini!

Sejak 10 Januari awal tahun ini, kali pertama saya di hubungi oleh tuan punya company itu sendiri bercakap mengenai hal temuduga yang bakal berlangsung pada hari Rabu 13 Januari 2010. Sepatutnya saya pergi, bukan saya enggan. Tapi, saya JAUH. Jarak dari Machang, Kelantan - Shah Alam, Selangor amat-amat memakan masa yang LAMA. Jenuh saya dalam bas tu. Saya bukan jenis mabuk bas, tapi kalau berbelas-belas jam, siapa yang tak MUNTAH hijau? Haha, sadis!

Kali-kali ke seterusnya mereka tak putus menghubungi saya termasuklah pagi semalam 18 Januari 2010. Mempelawa saya datang temuduga di Shah Alam pagi Khamis 21 Januari 2010 ni nanti. Kasihan sangat rasanya. Macam saya pulak yang berpangkat besar dari mereka. Maafkan saya kalau bersikap sebegini. Bukan niatku ya! Saya mahu pergi tapi perjalanan jauh, membantutkan! Selesai saja program ijazah saya di Shah Alam tempoh hari, saya tiada tempat untuk menumpang. Kalau dulu iyalah, rumah kedai yang saya sewa dengan rakan kuliah itu ada. Sekarang sudah berpindah milik. Kunci rumah berpindah tangan! Nak sewa hotel mesti mahu fulus. Kan kan?

Pagi tadi, setelah berbincang dengan famili, saya setuju untuk ke Shah Alam Khamis nanti. Itupun setelah saya hubungi company dan beritahu yang saya inginkan temuduga itu di tunda keesokan harinya. Yeah! Betul-betul jahat kan saya ni? Orang itu sabar menanti dan menunggu kedatangan saya. Siap hubungi saya berkali-kali. Maaf ye. Bukan niat mahu menyusahkan, tapi banyak sangat masalah saya di tika ini. Ya ampun!

Setelah semuanya selesai, pagi Khamis nanti saya dan famili akan bertolak ke Shah Alam. Hendak menginap dimana tu saya tak pasti lagi. Nanti-nanti saya carilah! So, saya akan ditemuduga pada hari Jumaat jam 11 pagi. Saya mahu kesana AWAL pagi, sebab tak nak dicop sebagai seorang yang BANYAK alasan!! Hoho......... (=

ouch! Please =P

Assalam. 24 Oktober 2017 - Selasa So remember me, i will remember you.