20 May 2008

>> petua untuk mata <<

hye all..

di sini dan hari ini kita berkongsi petua utk menyegarkan mata..

sbenarnya esok aku mau pergi shopping tomato ngn timun batang untuk perawatan muka..
almaklumlah.. xsuke sgt pergi spa2 nie.. nnt kulit muka jadi rosak.. hahaha.. =)

tapi bila aku fikir sabtu ni hari bersejarah, apa salahnya aku merawat muka aku yg kian cerewet nih.. uhuu.. owh muka.. knape kamu sgt cerewet hah?

tp syukur setakat ni x adalah jerawat 'hinggap' di muka aku ni..

esok, byk jgk keje yg mau di setelkan dan juga mau di segerakan..
iye lah.. rumah ni harusnya dikemas dong!
mak bapak kami mau datang dong.. huhu.. (skadar bergurau)
esok jg, aku mau beristirehat sambil memanjakan kulit muka then xpyh nk fikir2 psl jerawat kan?

huhu.. okay..
here some petua yg aku nk kongsikan dgn kamu n ngn aku sndiri jgk..

:: petua2 perawatan mata ::


BULATAN HITAM BAWAH MATA

Hancurkan daun pudina segar dan letakkannya di sekitar bahagian mata.
Biarkannya selama 10 minit sebelum mencucinya menggunakan air sejuk.

MATA SEMBAB

Mata sembab boleh di kurangkan dengan menggunakan potongan ubi kentang segar.
Caranya adalah dengan meletakkan potongan ubi kentang di atas mata selama beberapa minit.

KELETIHAN MATA

Lembabkan 2 uncang teh ke dalam air panas.
Setelah itu, sejukkan uncang teh tadi dengan memasukkannya ke dalam peti ais.
Setelah ia sejuk, letakkannya ke atas mata selama lebih kurang 15 minit.


anyway, just try it out n have fun!!

me,
zatulnani..


@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...