16 June 2008

zatul yang rajin ;) uhuh!

hari ini aku tersangatlah rajin..
rajin makcik sorang ni masuk ke dapur..
ehh.. tp hari2 pon aku masuk ke dapur ituw..
huhuhu.. =p
erm.. walaupun aku malas sekalipun, aku kene wat2 rajin..
kalau x rajin, sape la nk amik aku jadik bini depa?
mesti xdak org kan? hihi..
tamau aku.. aku pun ade hati gak nak jadik bini org.. ;)

hari ini seperti biasa aku masuk ke dapur..
dapurku syurgaku..
ahh! almaklumlah aku ni memang gile dapur..
gile masak.. haha.. bwek!

walaupun ape yg aku masak tu x berapa sedap d kalangan org2 yg arif, tp aku tetap masak jugak! nak makan beb.. kalau xmasak kang lapau le plak..
lagipun dah memang tugas aku untuk memasak hari2..
buat ape nak merintih ye x?
wahh.. ini sudah lebey!
udah2.. jgn ko nak angkut bakul sendiri..
ermm.. entah la.. macam2 aku buat hari ni..
penat sgt dr pg aku x tido lg..
macam2 juga yg blaku hari ini..
semua yg aku xnak, tiba2 terjadi dan berlaku dalam hidup aku..
argghh!! tension sangat....
tp xpe la.. dah benda ni nak berlaku aku nak wat camane lg..

nak tau ke?
alaaa xyah la tau..
kalo cite kang jadik panjang plak story nie..
ermm.. nk tau jugak?
okewlaa..
citernye begini..

aku dikejutkan oleh mama pada pukul 6.40 pg..
penat n mengantuk sebab semalam aku tido lambat dari biasa..
alaa.. biasala mengadap laptop untuk edit my pics.. hehe..
rasa macam malas nk bgn je pg td..
tp di sebabkan mama ade menyuruh aku pergi membeli simen, terpaksalah aku gagahkan mata ni untuk celik.. haha..
aku rasa mahu aje hantar teks mesej kat mama then cakap..
" minta maaf, tertido td.. lupa nk p beli laa...."
tp bila putar2 skit otak ni, x jadila plak..
sebabnya aku kesiankan mama..
dia mengharapkan aku pergi..
terpaksalah aku kenselkan idea yg x berapa cerdik tuh!
uhhhh... kalau x, x siap la pagar umah aku nie.. hehe.. ituw ajee..

pkul 6.50, aku masuk bilik adik aku, dalam hati ingat nk kejutkan depa suh teman aku p beli simen..
takut la p sorang2.. tanah merah bukan dekat..
pastuw nak ngangkat simen lg.. waaa.. =(
kejut punye kejut, depa buat-buat mamai.. aduhh..
geramnya..

'ma, ore xsey la g sore'
'laaa.. g jah la sore pon..'

laaaa?? aduhh.. terpaksa lagi aku..
terpaksa la aku pergi..
selamat tinggal rumahku!
ehh.. blum pergi lagi laaa..

sebelum mandi, aku siap buat air lg..
air kopi perls kacip fatimah..
huh.. untuk menghilangkan mengantuk yg menggila ini.. =)

pkul 7.30 aku masuk toilet..
kejap je aku mandi..
u know why?
sebab air tuw sejuk sgt..
eee... menggeletar lutut aku..
ahh.. mandi P.Ramlee aje laa..
bukannya ade org yg nak cium ketiak aku pun.. haha..
penat seh menaip nih!!
okay2.. sambung citer..

after mandi dan semua2 tu, pergilah aku ke tempat membeli simen td..
setelah siap membeli, aku pulang!

pulang ke rumah then aku ajak plak adik aku yg baru bgn untuk pergi ke pasar..
haha.. padan muke adik aku..
terpaksa teman kakaknya yg 'senget' ini..
hari ini je aku jd 'senget'.. hari lain x!

aku xtahu laa kenape aku berkenan sgt kat handbag GUESS tuw..
sekali pandang terus aku terjatuh hati n jiwa n raga.. haha!
walaupun ianya barang yg x ORI, tp aku rasa macam sesuai jek ngan aku..
cantik jugek kalau aku jd tuan beg itu.. huhu..
lantas, dengan rela hati dan gatal tangan, aku menghulurkan duit sebanyak 'tuuuuuttt''
rahsia sebab terlalu murah.. hahaha! gile la mek zat neh.. =)

dah la bercerita..
penat dah..
letih jari jemariku yg kasar ini..
heheh!

erm.. berbalik pulak kepada cerita dapurku syurgaku..
setelah penat shoppim, akhirnya aku shoppim bahan basah untuk d buat hidangan tengahari..
ermm.. aku just beli ikan selar kuning..
tp macam xsegar aje..
beli je la..
kalau nk yg segar2, TOK BALI adalah destinasinya!
haa.. promote plak....

okeh..
ape yg aku wat hari ini adalahh...
jeng jeng jeng jeng...

ini adalah ikan selar kunung.. ehh kuning lah!


barang2 untuk ikan singgang aku yg x shedap!
tp aku makan jek.. dah masakan akuw.. huhu..



ini pula hirisan bendi untuk sambal bendi..
xshedap juge..
aihh.. sape la nak wat aku jadik bini ni..
semua lauk x shedap!




sambal untuk bendi td..
sambal jantan!


daaa.. sambal bendi yg x berapa shedap.. tp habis diratah oleh aku n adik2..
haha.. abes juge sume lauk aku yg x berapa shedap tp habis dimakan!

eh, comeback ke sis?

Assalam - 13/10/2017 , Jumaat. Kita datang jengah blog kita ni bukan nak buat comeback pun, sebab kita tahu entah bila kita akan jadi ra...