23 September 2008

i've been tagged by friends!


salam..
:)
sebelum saya di tag oleh dua orang kawan saya ini, saya telah pun membuat lawatan secara x rasmi ke blog mereka.. hehe..
sudah nampak nama saya di pamerkan di situ..
dalam hati saya, saya kena tag oleh dua orang sekaligus dan soalannya sama..
ermm..
macam mana mau jawab ni?
okay...
saya jawab aje la ye!


apapun, terima kasih ya cik karina & sis fara..

Link
to your tagger and post these rules on your blog.

Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.


1.nama saya yang sebenarnya ialah Zatul Hernani Mohd Nawi.. dilahirkan dalam keluarga yang begitu sederhana.. tidak ada apa-apa yang menarik tentang diri saya.. alkisah hidup saya tidak seperti orang-orang kebanyakkan.. saya anak kepada seorang wanita yang boleh di katakan terkenal di kelantan.. saya pasti, jika saya menyebutnya, ramai orang kelantan mengetahui akannya.. walaupun saya anak kepada seorang yang sangat tersohor, tetapi saya tetap dididik dan dilayan seperti anak-anak orang kebanyakkan.. iya! mama saya sangat garang.. tetapi, apapun yang terjadi, saya sayang mama saya dengan sepenuh hati.. hanya mati yang mampu memisahkan saya dengan mama saya.. owh! saya sangat sayang mama dan abah saya.. sayang yang amat.. tanpa mereka, saya bukanlah sesiapa!

2.saya sangat suka memasak.. kalau saya bercuti panjang, peti sejuk rumah saya pasti penuh dengan barang-barang masakan saya.. selalu mama saya akan membebel sebab terlalu banyak.. hehe! cian mama.. saya suka masak apa sahaja yang terlintas di fikiran.. tapi, saya tidak risau dengan berat badan saya.. sebab x pernah naik-naik..

3.owh.. saya sangat tidak suka membaca.. saya pun tidak tahu mengapa dan kenapa.. kenapa saya tidak suka membaca yaa? hee.. kalaupun saya membeli majalah, saya pasti membelek gambar-gambar yang cantik sahaja! haha.. saya sangat poyo.. buku-buku sangat bersepah dalam bilik saya, tetapi tiada satu pun yang saya khatamkan.. saya tidak suka membaca!!! kepada cikgu dan cikgi, jangan marah saya yaa.. saya tahu ramai rakan blogger saya merupakan bakal-bakal cikgu.. hehe.. ;)

4.saya sangat sedih dan ralat pabila melihat pengemis dan peminta sedekah.. saya sangat kasihan melihat mereka.. adakalanya saya menangis pabila terpandang mereka.. mengapa sangat daif kehidupan mereka? tambahan lagi, kalau mereka cacat.. owh kasihannya.. :(

5.saya boleh di katakan seorang yang peramah.. peramah la jugak! saya suka menegur orang.. hehe.. itulah kebanggaan saya.. :) tetapi, saya akan bertukar wajah pabila saya di tengking atau apa sahaja benda yang membuatkan hati saya panas dan membara.. saya berpegang pada satu prinsip.. orang memberi, saya menerima.. orang menengking, saya melenting!! begitu juga pabila saya menghormati orang.. saya hanya hormat kepada orang yang menghormati saya.. yang pasti, saya tidak mengacau kehidupan orang.. ;)

6. owh.. keadaan saya seperti cik karina.. saya berdiri dengan ketinggian 159 cm.. dengan berat badan yang sangat tidak ideal.. berat badan saya hanya mencecah paling banyak 39 kg.. hehe.. saya kekal dengan berat badan begini ketika saya mula-mula masuk ke UiTM TERENGGANU dahulu.. berat saya turun mendadak.. saya asyik di suruh makan banyak.. tapi, apa daya saya.. kadar metabolisma badan saya amatlah tinggi.. saya mengharapkan pabila berumur 26 atau 27, berat saya akan kekal ideal selamanya.. :)

7.saya sangat suka akan budak-budak.. entah mengapa saya akan jadik mereng sekejap pabila berhadapan dengan budak-budak.. hehe.. saya sangat sayang akan illy amalin.. cousin of mine.. dia sangat comel.. saya pasti, dia yang mengheret saya untuk pulang ke kampung setiap kali cuti panjang!

++ tag sudah di jawab.. bila ada masa yang sesuai, saya pasti men'tag' cik karina dan sis fara pulak! okeh... ;)

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...