03 April 2009

i've been tagged by SuffyanRazzaq (:

salam..

semalam, sedang saya duduk-duduk depan lappy, sambil-sambil berborak dengan Liyana, saya terima satu mesej.. satu mesej daripada teman sekuliah, SUFFYANRAZZAQ! nak tahu apa dia hantar?? "TAGGED~!".. itu sahaja.. hehe.. :p

pian pian.. hang ni menghabiskan kredit aje.. uhu.. anyway, ini saya jawab ye.. :)

okeh, here we go~!

Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
::: uih.. macam soalan SPM aje nih.. huu (: Nama blog saya sekarang ialah zatul.nani dan saya memilih nama ini kerana sewaktu saya kecil dahulu, my nenek (saya panggil TOKMAMA) selalu memanggil saya zatulnani.. konon-konon nama MANJA saya waktu kecik lah ni.. ehehe~~ :p

Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
::: nama blog masih kekal seperti dulu. senang dan memang mudah ingat sebab itu nama saya. kawan dan teman pun selalu ingat nama ni. so, tak susah nak link blog saya ni. :)
Just nak singkatkan nama panjang saya, ZATUL HERNANI.. panjang sangat tuh.. so, saya pendekkan jadi zatul.nani or sometimes jadi zatnani.. setahu saya, ZATUL HERNANI hanya ada satu dalam Malaysia.. dahulu saya pernah minta teman saya yang bekerja di Jabatan Pendaftaran Negara untuk check kalau-kalau ada nama seakan nama saya itu.. tapi sampai sekarang masih tak ada.. so, bangga lah jugak kan? haha.. :)

Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
::: methodnya juga amat mudah dan senang untuk di fahami. sedikit additional of gelak-gelak dan kadang-kadang additional of marah-marah, mengumpat situ sana sini.. hehe :p Tak salah sebab ini blog peribadi.. ...dan pabila hati berbicara.. nama pun dari hati kan?

Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
::: dulu pernah. tapi sekarang tidak lagi. sebab saya sayangkan entri-entri lama. banyak jugak entri since saya join blogger bulan Mac tahun lepas.. :) Sudah setahun lebih saya bermanja-manja dengan blog ni.. :p Erm.. terasa nak update dan upgrade jugak tapi entah bila lah masa tu. huhu :) tengoklah keadaan.. apapun, insyaAllah.. :)

Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini?
::: blog SUFFYANRAZZAQ merupakan pencetus idea kepada kata-kata yang berirama. dia seorang yang memang pandai dan bijak dalam menyusun kata-kata seiring dengan tuannya yang seorang yang tertib dan bersopan.. :) kepada SuffyanRazzaq, teruskan mewarnai blog anda.. :p

Senaraikan 5 orang yang akan anda tag:
::: karina
::: riri rina
::: melmel
::: kisahlynna
::: faudzan

sekian sahaja..
:p

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...