02 July 2009

kanan & kiri

salam.

sudah sebulan lebih berlalu, tapi saya tak habis-habis bercerita hal ini kan? bukan lah. kalau ada yang perasan, entri saya tersekat-sekat. tak laju macam selalu. lama saya ambil masa nak update itu ini. di tambah pula dengan kesibukan saya yang tak menentu ni. macam-macam perkara yang berlaku dalam kehidupan. adakala hati gembira dan adakala sakitnya hati bukan kepalang! macam-macam perangai manusia di sekeliling saya. sampai saya rasa saya mahu pergi jauh sejauh yang mungkin. tapi apapun alhamdulillah. saya masih lagi waras dalam berfikir. saya tinggalkan sejenak kisah kebodohan itu(saya amat bodoh kalau saya masih melayan orang bodoh tu). mari sini kawan-kawan, saya ceritakan lagi kisah pertunangan saya ala-ala majlis nikah itu~

majlis bertunang bermula sekitar jam 1.15 tengahari, itupun kalau saya tak salah. sebabnya, saya kalut di dalam bilik sampaikan terlupa melirik ke jam dinding walau saya memakai jam tangan ketika itu. owh hati, siapa lah yang tahu bahawasanya saya juga kaget dan berdap-dip-dup walau muka senyum meleret~

sila ke bawah dan lihat lah!

cincin disarungkan ke jari manis tangan kanan. tangan saya maintain tak ketar. tengoklah bakal mertua saya, masih lagi cantik dan bergaya walau usia menjengah.

sesudah menyarung, cium dulu. amik berkat. molek kata orang!

lepas kanan, kiri lah pulak. cincin belah rotan disarungkan ke jari manis tangan kiri saya, dan berlainan dengan tangan kanan, tangan kiri saya menggeletar. tapi, nasib tiada yang perasan~ senyum sikit mak.

owh dia senyum. dan saya cium lagi. ambil berkat kali kedua dan seterusnya.
moga-moga jodoh saya berpanjangan. amin~

ramai yang beranggapan bahawa cincin tunang di jari kanan, manakala cincin risik di jari kiri saya. itu SALAH dan TIDAK BENAR. mari saya betulkan. kedua-duanya merupakan cincin pertunangan saya. bukan saya tamak. tapi itu yang hakiki. dan bukan juga saya meminta, itu pemberian daripada keluarga bakal mertua dan juga tunang saya. apapun, terima kasih kerana prihatin..

oh. baru ku tahu erti rindu :)

Salam. 1 Okt 2016. RINDU. Rindu sebab dah lama tak bersua. Sepanjang 2 tahun ni banyak benda berlaku dalam hidup. Ada suka. Ada duka. Tapi...