01 September 2008

happy fasting!

salam..
alhamdulillah..
akhirnya tiba juga 1 Ramadan ni yaa..
bulan yang terlalu mulia antara bulan-bulan dalam Islam..
x sabar rasanya mahu berpuasa esok hari..
dan mahu mengulangi kenangan-kenangan berpuasa ketika belajar bersama teman-teman di UiTM TERENGGANU dahulu..
bukan apa..
mahu merasa lagi bersahur dengan ikan bilis lemau dan telur goreng sejuk!
haha..
saya ada cerita yang ingin saya kongsikan..

ketika saya berada di UiTM TERENGGANU, di tahun akhir sebagai pelajar diploma seni kulinari, saya pernah bangun sahur pada pukul 5 pagi tanpa saya pasang lampu..
mahu beromantika la katakan..
tepat pukul 5 suku, saya dengan teman baik saya terus menghidang makanan sejuk yang kami simpan lebihan dari berbuka puasa malam tadi..
duduk bersimpuh di tengah-tengah laluan cik lipas.. ;)
makan punya makan, kenapa nasi ni lembik ya mas?
owh! kata teman saya, mungkin tertumpah air tadi kot..
saya dengan mata yang mengantuk, terus iyakan! ye la tu kot..
ermm.. kami terus makan..
makan dan makan..
sampai la nasi dalam pinggan masing-masing habis..

pastu sesudah minum dan berkemas, saya punggah pinggan dan gelas minuman dan terus ke sinki..
saya bersih satu persatu gelas dan pinggan..
sementara si teman membilas..
hingga ke cucian lebihan nasi dalam bekas plastik, saya tengok macam ada cecair likat berlendir..
saya dengan muka cramp terus cakap....
mas, habislah kita..
nasi yang kamu cakap tumpah air tu sebenarnya dah tamat riwayat!
mati la kita pagi esok.. kalau x cirit-birit, puasa tudung periuk la kita..
haha!!
tapi, kenapa masa makan tadi x rasa apa-apa yang basi pun?
owh dugaan..
hehe.. ;p
ermm..
mungkin Tuhan nak kita berpuasa juga kot..
ye la.. terima ajelah alasan munasabah itu..
aku dengan muka muncung, berkata-kata dalam hati..
akhirnya berjaya juga aku makan nasi basi setelah sekian lama aku hidup..
hehe..
Tuhan dah bagi rezeki, terima aje la zatul.. hehe.. ;0

anyway,
HAPPY FASTING DAY

please do forgive my all wrongdoings..
;p
.........................................

ouch! Please =P

Assalam. 24 Oktober 2017 - Selasa So remember me, i will remember you.