02 November 2008

aku dan duniaku

Salam.. saya x tahu apa yang harus saya mulakan dulu.. yang pasti, saya x suka dengan keadaan dan situasi saya sekarang.. saya seperti orang yang sangat bodoh.. kenapa dengan saya ni? Saya rasa amat malas dan bodoh.. saya tahu yang saya ada papers yang harus saya hadapi.. tapi kenapa saya x ada inisiatif langsung? Kenapa saya membiarkan masa yang berharga ini pergi berlalu begitu saja? Kenapa kenapa kenapa?

Kenapa sangat mudah untuk saya menjadi lalai? Ya.. saya lalai.. saya sangat lalai.. saya sekarang bukanlah saya dahulu.. itu saya akui.. saya mengaku yang saya amat tidak mempedulikan hal pelajaran saya.. apa sudah jadi dengan saya? Saya memang banyak fikir.. fikir tentang diri yang melayang entah kemana.. sudah hanyutkah saya? Owh.. saya memang tidak gemar dengan keadaan sekarang.. Ya Allah, kuatkanlah semangat aku.. saya tahu yang semangat saya gugur satu-persatu.. mujurlah ada mama yang selalu memberi inspirasi.. kadang-kadang saya menangis seorang diri.. mengenangkan satu-satu perkara dalam hidup saya berlalu.. saya sudah seperti hilang arah tuju..


Saya tidak dapat fokus dengan hal exam saya.. atau dengan kata lain, saya tidak dapat belajar dengan baik.. banyak sebab yang membawa kepada kemalasan yang kehanyutan saya.. yang pasti, saya amat SERABUT dengan keadaan sekeliling saya.. saya seorang yang tidak suka dengan suasana yang berserabut.. saya jenis yang gemarkan suasana tenang dan sunyi.. bukanlah saya obses dengan bising.. saya mengaku saya pun jenis yang bising.. cakap banyak dan gelak banyak.. tapi, bagi saya berpada-pada lah! Masa belajar, fokuslah.. berilah saya peluang untuk belajar dengan baik.. saya amat merayu.. jangan ganggu masa emas saya….. TAPI, siapalah saya untuk menghalang semua ini? Saya tidak berkuasa untuk menghukum sesiapa.. saya tiada hak..

Apapun, biarlah.. saya redha dan berserah..


Semalam, saya x dapat buat dengan baik paper Hospitality Procurement.. memang saya mengaku, saya amat penat.. penat sebab terpaksa berhadapan dengan suasana yang bingit.. saya belajar last minute sebab keadaan amat tidak selesa.. saya tahu dan saya pasti, saya akan REPEAT paper semalam.. itu saya yakin.. yakin yang amat.. yakin dengan semua jawapan yang saya tulis.. mama, maafkan orang kalau orang terpaksa repeat paper tu.. orang x dapat berjanji dengan mama.. ma, maafkan orang..


memang!! memang saya selalu senyum dan senyuman itu bukanlah senyuman kegembiraan.. itu hanyalah senyuman penyedap hati saya.. memang, saya rasa tidak sedap hati.. banyak benda yang menjurus kearah itu.. hanya solat dan nasihat dari mama yang menjadi penenang hati saya di kala ini.. semalam, lepas saja paper, ada 4 panggilan x di jawab dari mama.. selalunya, mama jarang call kalau x ada apa-apa.. semalam juga, 3 mesej dari mama saya terima.. (saya agak, mungkin mama dapat rasa yang saya amat tidak sedap hati) memang saya tidak lena memikirkan apa yang bakal berlaku berkaitan dengan exam saya..


Adakalanya saya menangis dan menangis.. menangis satu kemestian untuk saya.. bagi saya, menangis pun sebagai terapi juga.. untuk menghilangkan tekanan walau bukan banyak, segala bebanan hati dan minda saya akan berlalu.. saya inginkan saya yang dulu.. saya yang selalu belajar dan belajar.. suasana sudah berubah.. hanya tuhan yang tahu isi hati saya.. apapun, saya amat berterima kasih kepada semua teman saya yang selalu dengan saya sewaktu saya berduka dan patah hati.. terima kasih kerana sentiasa bersama dalam melayan kerenah-kerenah saya.. terima kasih..

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...