13 December 2008

mari kita masak!!


actually LIYANA aka my best buddy dah lama tag saya.
cuma saya aje mencari-cari dalam kegelapan.
banyak sangat foods yang saya suka.
sebab tu lah x tahu mana satu yang nak di uploadkan.. hehe..
anyway, the food i like the most is [TOMYAM] hee ;)
okeh.. here we go!!
.....................................................................

1. Name your most favourite food in the world. Why? Place picture please.

saya pun x tahu kenapa dan mengapa saya terlalu gilakan tomyam.
sampaikan housemates saya panggil 'MEK TOMYAM'.
kalau ke kedai makan, ke restoren besar, ke cafe, pasti saya order tomyam.
bak kata mama saya, saya x kenal masakan lain dah.
tomyam aje yang saya kenal. hoho!
saya sukakan rasa tomyam yang masam pedas tu.
buat pengetahuan semua, saya jenis yang sukakan masakan pedas dan masam.
best sangat!
:)
slurpp!!

2. Combine two of the most impossible food you can think of into a dish e.g: cencaluk + msk lemak = msk lemak cencaluk

kuew tiaw ladna + sos budu

saya suka kalau kuew tiaw ladna di makan bersama dengan sos budu.
saya pernah cuba dan ianya memang sedap!
saya suka 'match'kan food. jadik kreatif sikit lah.. haa :)
pastikan sos budu tu diperah lime, shallot dimayang then add some siam's chillis.
memang haru biru dan terangkat!
huu ;)

3. Choose a picture of a foods and describe its negative effects on you
cadburry bar and Indian curry.
saya memang gilakan 2 foods nih!
x boleh hidup without them..
hoho. :0
kalau x ada 2 benda ni, my life is not complete enough!
huh! memang naya lah.
suka sangat Indian Curry and Cadburry bar yang kosong tuh.

4. Your most memorable foods. Why?
'cek mek'
this food memang banyak kenangan buat saya.
yang pasti, sejak kecil saya memang gemarkan cek mek.
memang sedap dan tiada tandingan.
masa saya tadika dulu, hari-hari nenek saya buatkan cek mek.
tiap-tiap pagi, nenek akan pastikan saya makan cek mek buatan dia.
heee.. nasib baik senang aje nak buat cek mek ni.
kalau x, kempunanlah saya ye x?
hehe ;)

If I think yours is the most interesting I will give you award for “THE MOST CREATIVE FOOD LOVER FOR BLOGGER AWARD”

hah! selesai sudah pertandingan mari masak-masak ni.
cikgu LIYANA, berapa marks saye?
heee ;p

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...