19 December 2008

commentos!

sejak saya mengepos entry berkaitan lagu 'kekasih yang tak di anggap' by Kertas Band, ramai juga yang memberi respons.
bagi saya, ianya memang x salah. sekadar suka-suka saje kan?
lagipun kita berhak bersuara. hehe.. x gitu?
kitakan negara demokrasi.. :)

sebenarnya lagu ini memang saya pernah dengar 2, 3 tahun lepas.
bagi saya, setiap lagu lama ada keistimewaan tersendiri.
ada irama yang tersendiri yang membuatkan saya begitu teruja untuk mendengar lagu-lagu lama berbanding dengan lagu baru yang entah apa-apa muziknya.
lagu lama membuatkan saya mengingati semua kenangan lalu.
betul, saya x bergurau.

banyak lagu lama yang mengheret saya balik ke zaman-zaman dulu.
kadang-kadang rasa semacam sesuatu yang mengetuk fikiran saya. ehehee ;)
banyak kenangan zaman muda-muda saya yang ada kaitan dengan lagu.
hee ;)

semenjak saya poskan entri 'by, KERTAS' tempoh hari, ada blogger seakan memberi respons pelik. kenapa ya? kenapa? tidak bolehkah saya sekadar memberitahu orang-orang yang tidak tahu? atau saya memenuhi permintaan rakan-rakan saya yang tidak tahu akan lagu ini dan siapa penyanyinya?

sebenarnya, bukan saya tidak tahu bahawa lagu itu lagu lama.
saya tahu itu.
sudah lama saya tahu.
bukan saya x pernah lagu tu.
bukan ianya x pernah disiarkan di radio. :)

saya anak kepada seorang insan berkerjaya yang bekerja untuk memutarkan lagu itu setiap kali bertugas. setiap cakera padat dari mana-mana BAND Indonesia hatta Malaysia sekalipun saya ada. hehe. (bukan berlagak yee)

'by, KERTAS',
banyak testi dari profile Friendster saya yang menanyakan akan lagu itu.
banyak komen di shoutout box blog saya juga ingin tahu akan lagu itu.
banyak mesej dalam Friendster akan hal lagu itu.
banyak mesej masuk ke handset saya juga berkaitan lagu itu.

sebab itulah saya mengepos entri berkaitan lagu itu.
rasanya x salah kan?
kalau x percaya, kamu semua boleh tengok dan view saya punya profile Friendster.. :)

hehe. tapi saya tidak kisah akan komen-komen itu.
betullah. kitakan negara demokrasi.. banyak suara yang boleh dilaungkan!
itu saya tidak ambil pusing. jangan marah ya sayang!

ini antara komen-komen yang saya terima.
ada yang positif juga negatif.

"by, KERTAS"

7 Comments - Show Original Post

Blogger iKa said...

huhu..

saya dah hafal.

kah kah kah.

lagu nie. sangat2 best ok.

Monday, December 15, 2008 2:26:00 AM

Delete
Blogger Cik Mira said...

heee sis mira ade lagu band kertas lagi hehehe
ade lagi 2 lagu die pon best
tp yg paling best juge tajuk penantian
bes gileeeeee

Monday, December 15, 2008 6:54:00 AM

Delete
Blogger goasop said...

yup~ lagu ni mmg best. lirik perenggan 1st pun da sedap~ ehe

Monday, December 15, 2008 7:39:00 AM

Delete
Blogger AdZ said...

lagu ni saye da denga 2 taun lepas ok??
hahahaha..

Monday, December 15, 2008 10:41:00 PM

Delete
Blogger zatul.hernani said...

ika :: hehe.. hafal2.. lgpn lirik die pendek sgt.. akak hafal chorus aje.. hehe ;)


cik mira :: mira, penantian slow motion sgt. haha, nnt akak mengantuk dgr.. tp sume lagu die best kan? hehe.. ;)


goasop :: yups! perenggan mcm berpuisi plak kan? hehe ;)


nurul :: yes! this is an old song.. tp bile akak upload, almost seems like xtahu n thought a new song.. heee ;p.. btw, i changed my blog's song oredi.. hehe ;)

Monday, December 15, 2008 11:11:00 PM

Delete
OpenID afdsmkad said...

lgu ni da lme le cik zatul..
lmbatnye kamoo dapt tau sal lgu ni...

Wednesday, December 17, 2008 6:52:00 AM

Delete
Blogger zatul.hernani said...

yup cik afdsmkad, this is an old song.. almost 3 years ago rite?

but when uploaded this song in my friendster n blog, almost ppl seems like curious n asking me what is the tittle..

i known it already..

hehe..

just to tell ppl..


hari2 msj or call sy menanyakan lirik n tajuk lagu ni..
so, x salah kan kalau sy meng'upload' this song just for ppl that didnt know yet..

sekadar suka2 je..

tq 4 ur concerning..

nice 2 noe u n salam kenal..

Wednesday, December 17, 2008 2:45:00 PM



tapi, saya x marah tau. eheheheee ;)
jangan kata saya marah.
saya pun suara demokrasi.
hehe.. ;)
sayang kamu semua....
dan, salam hari JUMAAT!

p/s :: saya sangat busy hari ni. banyak entri yang saya save sebagai draft. okay-okay. nanti saya poskan yee..

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...