25 January 2009

jeling & risik : part 2


salam..

woah!!

- alhamdulillah -

baru sekejap tadi pakcik kasayangan si tinggi lampai itu saya datang~~
saya dengan serabainya keluar hidang air.. haha!
just pakai baju tidur.. sengal lorh.. ;p
macam majlis rasmi saja tapi x rasmi pun.. ;)
datang sekadar lepaskan hajat yang terpendam..

..........................................................................

kurang lebih jam 8.30 malam pakcik sampai dengan niat..
niat yang berbuku di hati setelah sekian lama..
aduh~! saya pun x pasti apakah saya tahu itu..
sementara menunggu saya usaikan solat isyak, pakcik berborak dengan abah..
biasalah.. borak lelaki apa sangat kan? hehe~~

yang pasti, saya teruja dan sedikit terkejut with all the surprises..
memang x di rancang.
saya pun x jangka this thing will be happened.
we just follow the step..
dan langkah itu nampaknya smooth saja..
hope begitulah sampai ke tarikh yang sebenar.. ;)
hoh! apa merapu nih? hehe ;)

okay-okay..
kali ini pakcik datang membawa sekotak limau dan satu goody bag!
hoh~~ happy chinese new year lah..
buat apa abang oii?
kami bukan chinese famili pun..
banyak betul limau yang kami dapat tahun ni..
tapi, itu rezeki kan? terima saja lah..
yang goody bag tu, saya x di izinkan untuk tahu apa isi dalamnya..
okay-okay.. fine! kedekut nampak~~ huhu.. ;p
saya hanya di benarkan untuk tengok bahagian luar sahaja!
okaylah.. elehh~~! x kisah pon.. huhu.. ;)

selang 10 minit borak-borak kosong, pakcik panggil adik ke-3 saya..
ala-ala macam ni lah dialog dua orang tuh..
'' imah, amik goody bag ni then bagi kat mama.. cakap kat mama, present dari abang nak bagi kat kak long tapi melalui mama''
huishh!
saya ada depan mata dia buat endah x endah..
okay xpe..

hoho~~
itulah sikit-sikit dia dialog dia..
sah-sah x nak bagi saya tengok!
memang saya x tengok pun, sampailah goody bag itu bertukar tangan..

sesudah intai isi dalam bag merah tu, mama tiba-tiba masuk ke bilik then keluar dengan bergayanya~~
huhu.. itulah mama saya..
memang cantik dari muda sehingga kini..
love you mom!!
esok nak keluar dating boleh x?
hahaha~~ mampus saya nanti.. ;)
tapi x kira, nak keluar jugak.. sengal~~!!!

erm.. lepas tu, saya pon tarak tau lah apa perbincangan mereka seterusnya..
hope everything will be fine.. ;)
do pray for me..
biarlah masa yang menentukan..
.....................................................................

sekadar mengimbas beberapa bulan lalu ketika keluarga pakcik datang ke rumah..
saya keluar hidang air juga pakai baju tidur.. huhu~~
ketar tangan weh masa part tuang air tuh!!
yer lah.. semua mata memandang saya.. apa patut saya buat?
ketar tangan beb!!
mujur masa tu abah mengalihkan tumpuan mereka..
ajak berborak pasal ikan koi yang baru dibeli.. ;)
nasib baik.. kalau x, x berkelip mata-mata tengok saya yang x berapa nak cun nih..
thanks abah!! huhu~~

dan malam ini, pakcik datang lagi..
membawa 1001 pengharapan..

*p/s : isi kandungan goody bag itu saya upload esok ya!!
mau tido lah.. esok keluar dating.. hehe ;)
uit mek zatul, mama bagi ker? uhu ;p

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...