15 January 2009

a tiring day ;p

Salam to all..


PENAT~~!


penat sangat...

sangat dan sangat..

hari ni kelas habis awal tapi di sebabkan ada pembuangan undi, terpaksalah korbankan masa berharga saya tu.. hari ni berakhirlah sudah debaran hati para calon MPP UiTM Shah Alam..

saya tahu perasaan pabila menjadi calon..

dan perasaan saya sebagai pengundi juga saya tahu..

betul ke ayat saya nih? Adeh~~!

Betullah~~


Sebenarnya.. nama saya tiada dalam senarai pengundi..

geram betul saya tadi.. hati beria-ia nak pangkah calon-calon kegemaran..

tapi apa daya.. cett.... :)

pukul 11 pagi tadi saya ke kaunter, dengan penuh ghairah nak pangkah calon pilihan tapi nama pulak yang x ada dalam senarai ID pelajar..

sedih saya tadi tao! Haha.. poyo je..

encik kat kaunter tu suruh saya datang lagi pukul 2.30 – 5.00 petang..

sempat lagi tanya, ADA MASALAH YURAN KE ADIK?? Huishh!!

Yuran saya settle sudahhh..

apa dan siapa yang menjadi dalang kepada ‘ketiadaan’ nama saya tu?

Haa…. Sape nak jawab? Jawab-jawab.. ;p


Tanpa saya banyak ‘potpet-potpet’, terus saya masuk kelas Research Methods..

kuliah untuk 3 jam then saya keluar. Panas bontot beb!

mata pun macam x mahu terbukak! Mengantuk punya pasal..

geram sungguh dengan mata nih~~ aishh!


Pukul 2.30 saya ke kelas yang terletak kat BUKIT TONGGEK..

tertonggek-tonggek students yang panjat bukit tuh~~! Huhu.. including me.. ;)

Kelas yang sepatutnya habis pukul 5.20 di awalkan menjadi 4.00 petang.. syukur!!

Tapi tadi x ada ape pun..

just kenalkan diri sebab itu the first class..


then, saya terdengar ‘soksek-soksek’ dari classmates yang mengatakan kalau x pergi mengundi, nanti kena tindakan tatatertib!

Memang tadi saya ada niat nak terus balik rumah..

aii macam tau-tau saje! Huishh.. malas la saya..

terus, terkedek-kedek jalan menuruni anak bukit ke kaunter mengundi yang terletak kat Fakulti Hotel..

penat sungguh!!


Sampai di kaunter, saya hulurkan kad matrik.. nama saya memang sah-sah x ada!!

Tapi saya dipaksa jugak masuk ke bilik pembuangan undi.. gerammm!

Mari sini nak kasi tau.. saya masuk ke bilik tu dari jam 4.30 sehingga 5.30 petang..

orang lain masuk x sampai 3 minit, tapi saya 60 minit.. apa silap saya daaa??

Penat tunggu tau.. huhu~~ lastly, beres jugak undi saya tuh!


Tapi saya dalam kategori INDEPENDENT VOTER or UNDI POS..

ala-ala askar dari hutan keluar mengundi.. hahaha! Memang sengal..

dah tu saya terpaksalah pangkah calon di hadapan independent voters yang lain..

sebab hanya laptop itu aje yang boleh digunakan untuk pengundi POS macam saya nih!

Adeh laa.. sakit perut saya.. konon-konon nak buat E-VOTING lah~~ haha.. ;)


Eh… saya ngantuklah.. nak tido lah.. tata~~

cerita dah habis kan? hehehe ;p


@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...