07 April 2009

at last....

salam..

akhirnya habis juga kelas kitchen hari ni.. bolehlah saya rehat banyak-banyak dan goyang kaki setiap hari Selasa nanti.. penat tau kelas kitchen ni.. tenaga, mental dan fizikal kena get ready cukup-cukup.. kalau tak bersedia, maknanya nanti, balik kelas mesti macam orang tak makan seminggu.. (: penat~~~

teringat masa dahulu sewaktu saya berpraktikal di Crowne Plaza Mutiara Kuala Lumpur.. selama 4 bulan saya dengan rela hati menjadi kerahan tenaga.. dikerah membuat apa sahaja walau tubuh saya kecil.. apa yang boleh saya katakan, saya enjoy dengan semua orang dan juga suasana di hotel tu.. tau-tau lah Crowne Plaza Mutiara ni 5 stars hotel.. so, mahu tak mahu, saya kena jadi sebahagian dari staff dan bekerja melebihi waktu bekerja saya sebagai trainee.. kadang-kadang saya masuk pukul 7 pagi dan balik pukul 1 pagi.. hee~~ membantu mana yang patut kalau-kalau ada function yang memerlukan banyak staff..

macam-macam perangai dan kerenah yang saya jumpa.. tak kira dia tua atau muda, masing-masing ada fiil yang pelbagai.. sampai naik pusing kepala saya.. apapun, saya kat sana memang menjadi perhatian semua orang dari setiap department.. sampai ke department yang saya tak get involve pun turut kenal saya.. iyelah, saya merupakan satu-satunya trainee dari negeri Kelantan.. satu-satunya trainee Kelantan yang sentiasa tersenyum walau hati terluka (aishh~~) hehe.. :)

setiap hari ada saja orang yang hendak berkenalan.. (ceh! menyimpang jauh nampak..)
huhu.. sampaikan saya berteman kalau nak ke LRT KLCC tu.. iyelah, kalau dah asyik duk ikut saya balik je.. macamlah rumah sekali duduk dengan saya! Tiap-tiap petang ada je jejaka dari hotel yang ikut saya balik menyusuri denai-denai KLCC tu.. sampaikan ada satu ketika, saya rasa macam nak book satu bilik kat hotel mahal tu semata-mata takut nak balik ke rumah..

ada satu hari tu, saya habis kerja lewat around 6 petang.. tahulah kalau kat KL ni, waktu tu is a peak hour.. orang balik kerja pun masa tu lah.. LRT pun sesak macam sardin.. sampai ada LRT yang tersembur keluar penumpang.. haha~

saya balik jalan kaki keluar dari lif hotel, ada mamat ni dari F&B department, ikut saya balik.. setahu saya, tiap-tiap petang dia akan ambil monorel ke Imbi tapi hari tu dia ikut saya sampai ke Wangsa Maju(rumah saya menginap sewaktu praktikal).. jauh sakan dia pusing dunia.. lepas saya keluar je dari pintu LRT, dia turun ke kaunter dan ambil tiket ke KLCC sekali lagi.. dalam hati, saya gelak dan fikir, otak dia ni mereng agaknya.. ada ke patut selama 3 hari dia buat macam tu? duk ikut saya balik sambil borak-borak dengan saya.. nasib baik dia orang yang agak baik dan tak adalah saya takut sangat.. :) sampaikan saya jadi takut nak pergi dan balik dari kerja.. kalau orang tu baik ok lah.. tapi kalau orang tu jahat? tak ke naya saya nanti.... (:

kalau diputar balik memori, rindu juga masa-masa dulu.. saya start praktikal tahun 2006, masa tu umur saya baru 20 tahun.. waa mudanyaa.. huhu :p Sudah 3 tahun kenangan tu berlalu.. best juga kalau masa saya degree ni ada praktikal kan? sudah pasti saya ke Crowne Plaza Mutiara lagi.. the best place to meet.. forever and ever.. :)

tamat sudah kisah 3 tahun lepas tu.. (:

apapun, saya kena bersedia untuk menghadapi final exam yang bakal berlangsung 3 minggu lagi.. doakan saya semoga tamat on time.. semua yang berlaku adalah ketentuan dari Allah yang Esa.. :)

bila di fikir-fikir balik, ramai pulak rakan saya yang akan berkahwin dalam masa cuti ni.. kad jemputan banyak saya terima tapi hanya masa dan keadaan yang menentukan.. kepada rakan yang jauh, yang tak dapat saya hadiri majlisnya, maafkan saya.. bukan bermaksud untuk mengingkari janji, tetapi keadaan yang menghalangi.. hehehe~

selamat pengantin baru saya ucapkan.. apapun, TURN saya lambat lagi.. walau sudah ada ikatan namun saya masih tak nampak bayangnya lagi.. doakan saya dan dia bahagia.. kalau ada berlaku perkara yang tidak di ingini suatu hari nanti, doakan saya semoga tabah menghadapi.. saya ulang, semuanya ketentuan dari Allah.. hidup itu janji dan mati itu pasti... iyakan?

salam.. (:

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...