23 July 2009

cerita 2 minggu~

Salam.

2 minggu sudah saya di Shah Alam, sibuk menghadirkan diri ke kuliah. jarang sekali saya update blogger walau saya bloggerest! masa tidaklah menghimpit sangat, tapi malas melayan angin sepoi-sepoi nih. di tambah pula dengan wireless yang kurang menyengat, saya hanya mampu melayan cerita di televisyen dan tidur. banyak cerita yang ingin saya kongsikan. ada suka dan ada duka, tapi semua itu cerita biasalah! tak ada yang menarik sangat dalam 2 minggu ini. facebook, friendster, myspace masih di takuk lama. bosan. tak ada mood nak update itu semua. gamaknya, tunggu bulan jatuh ke riba lah jawabnya.

apa yang menarik semester akhir ni ialah, saya hanya hadir ke kuliah untuk 3 hari seminggu dan yang paling best, kelas Food Styling yang mana kerjanya hanyalah ambil gambar sahaja then buat presentation slide show. itu yang bestlah~ kelas teori pula ada 3 sahaja. so, memang banyaklah masa terluang dan terbuang. kalau ikutkan hati, jiwa dan perasaan, hari minggu saya nak keluar pusing Shah Alam dan habiskan duit. tapi bila fikir-fikir balik, ''eh aku nak menikah tak lama lagi, takkan nak tabur duit macam tabur hampas kelapa bagi makan kat ayam-ayam tokmama?'' huhu~ tak jadi, kensel terus niat *gedik tu.

hari minggu hanya goyang tangan dan kaki kat rumah sajalah. kalau bosan sangat, saya ajaklah adik saya keluar ke Gombak. kan kan kan? tak lama lagi nak mula puasa. barang makanan haruslah cukup dalam almari dapur. sebabnya, saya tak nak dan tak mahu keluarkan duit acapkali. save lah sikit. nanti nak menikah, tak adalah saya terkapai-kapai mengorek tanah cari fulus. kan?

owh lagi satu, kes H1N1 sudah menular di UiTM Terengganu, Penang, Melaka dan juga Perak. 4 kampus sudah ditutup untuk seminggu. adik saya di Penang pun sudah sampai ke Kelantan agaknya. gembira bukan kepalang dapat cuti satu minggu ye? apapun, saya mengharapkan UiTM Malaysia ni pun tutup jugak. boleh kan? huhu~ bukan sebab H1N1, tapi cuti peristiwa. boleh laa~ kalau cuti, boleh la saya balik kampung.

eh sudahla. lagi banyak cakap, lagi kuat saya mengarang. nak beransur dulu. mahu rehat. tadi tidur saya terganggu dek plumber yang mahu datang baiki lampu bilik air. terkejut pabila dikejutkan. selesai sudah masalah lampu toilet yang tak menyala selama 3 bulan nih~ mulai malam ini, boleh la mandi di bawah sinaran cahaya lampu. tak adalah nanti saya tergapai-gapai di mana letaknya sabun kan? ;)

okei, saya rehat dulu ye~
*ekspresi wajah untuk 2 minggu lepas~

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...