02 July 2009

salam.

ish ish ish~

kalau tengok dek tok ayah saya, mahu kena hambat dengan penyangkul! nasib la dia sudah balik setelah selesai majlis makan-makan. ke masjid mungkin. ini antara permintaan sanak-saudara tunang saya. urm~ saya pun terkejut pabila disuruh menyarungkan cincin ke jari tunang. saya fikir ini bukan nikah mahupun kahwin. ini hanya ikatan sahaja. tapi untuk tidak menghampakan mereka, saya turuti semua kehendak. maklumlah, jadi pengantin ni kena lah ikut suruhan orang, kalau tak nak kena buli lebih-lebih. saya ada menyarungkan cincin ke jari tunang, tapi saya tak pasti samada saya ada atau tidak gambar-gambar itu. yang ada hanyalah gambar saya sahaja. mana-mana pun tak mengapa kan?

kalau ikutkan hati, mahu saja saya cakap TAKNAK lah! tapi apa daya, yang menyokong lebih ramai dari membangkang. saya ikut saja lah~
tengok tu, saya pegang tangan saya dan dia pegang tangan dia. tak boleh sentuh lagi kan?

ini pun sama. senyum lebar buat menutup malu.. malu lah!

haa.. yang ini nampak dia pegang sikit jari saya? itu pun sesudah dipaksa.
"PEGANGLAH sikit!", itu kata-kata daripada keluarga tunang. saya? apalagi, ketar habis seluruh anggota~ harapnya diampunkan.. huu ;)

oh. baru ku tahu erti rindu :)

Salam. 1 Okt 2016. RINDU. Rindu sebab dah lama tak bersua. Sepanjang 2 tahun ni banyak benda berlaku dalam hidup. Ada suka. Ada duka. Tapi...