26 December 2009

teruk la~

Salam.

Ini hari saya ke Kota Bharu satu famili satu kereta. Paling syok hari ni sebab dapat lunch satu famili di Four Seasons Kota Bharu. TAPI, all the dishes are quit tak sedap to me. Bukan apa, semuanya rasa TAWAR dan tak ada KICK langsung! Hurh~ Inilah saat atau waktu paling saya menyampah kalau first day datang bulan. Memang menderita tahap maksima. After membeli-belah barangan dapur dan juga barang-barang sekolah my adik, saya semacam nak pitam. It waktu paling dahsyat bagi saya. Benci. Tapi, itulah yang harus saya lalui setiap bulan. Sakit hanya Tuhan yang tahu. Saya ni, kalau period pain, memang boleh collapse. Itulah penangan senggugut teruk yang saya alami sejak zaman sekolah lagi. Memang tak tahan okeh!! Tuhan saja yang tahu betapa peritnya sakit ni.

Tadi petang, selesai membeli, saya terus masuk kereta. Berjalan berpimpin tangan dengan adik ke-5 tu. Nasib baik dia besar daripada saya. Masuk saja dalam kereta, duduk sebelah Mama. Tak tahan woo! Siap nangis-nangis lagi. 3 helai TISU hancur lebur saya kepal. Memang tak tahan sangat dah! Bila la nak sampai ni............... (hati dah tak kuasa nak merintih)

Sampai saja di rumah, dengan tak salin baju, terus saya ke bilik Mama, then tidur atas katil Mama sambil menangis tak hengat dunia. Huhu~ Biasala kalau jadi Mak kan? Mama tungkukan saya dengan tungku panas. Hurm.. Nyaman rasa walau sekejap sampai saya tertidur. So sekarang, everything dah okei, cuma sakit masih lagi terasa. Kalau saya ditakdirkan hidup untuk beberapa tahun lagi, banyak lagi lah BULAN-BULAN yang harus saya hadapi bersama senggugut ni... Sakit!

p/s : macam mana taknak sakit ye? ada cadangan tak? saya tak ambil ubat PINK tu. Just take traditional medicine sebab saya taknak ada efek teruk kemudia hari... (:

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...