18 June 2013

pa ha t =)

Salam.

Lama tak titip sesuatu kat sini. Tapi, hati memang selalu rindu nak belek-belek blog ni. Cuma masa tak izinkan untuk terus tatap lama-lama. Sekejap singgah untuk lepas rindu lepastu terus pergi.

Sejak kebelakangan ni, semenjak ada anak DUA orang, memang dah tak sempat nak bukak blog lepastu catit diari seharian macam selalu. Jika dulu, YA. Sekarang dah tak sempat. Masa memang selalu cemburu kan? Tapi, tak mengapa. Asalkan blog ni terus terpahat dalam jiwa, sampai bila-bila. Eh, jiwang jugak aku ni. Haha. Jarang-jarang dapat melepaskan RINDU. Tak mengapa lah =)

18 Jun 2013/Selasa/9Syaaban 1434H, aku masih lagi bernyawa dan diberi nafas untuk terus menghirup rasa nyaman dunia milik Allah swt ni. Tapi, tak tahulah sampai bila. Hanya Allah saja yang tahu takdir hidup aku. Berserah. Tapi, bukan bermakna mengalah. Aku masih kuat seperti dulu dan akan terus KUAT untuk keluarga tercinta. Kasih mereka sampai aku mati takkan pernah berubah. Itu janji aku.

Cakap pasal kerja, semua ditanggung beres walau adakalanya aku rasa macam dah tak bermaya nak teruskan. Banyak cabaran, banyak dugaan, banyak sekali yang datang menghimpit perasaan. Tapi, sehingga hari ini aku dapat bertahan. Mengeluh tu tak usah bilang. Banyak kali. Tapi, biasalah manusia ni. Ada masa kita mengeluh panjang. Ada ketika, kita marah bila ORANG lain mengeluh. Hehe. Lupakan. Kerja tetap kerja walau ada rasa nak lari dari semua ni. Tapi, kat mana nak pergi? Kat mana nak lari? Sanggupkah aku? Hurm. Mengeluh lagi. Sabar. Tak baik mengeluh. Seakan kita tak pernah bersyukur dengan apa yang Allah swt bagi selama ni kan? Sabar. Sila bersyukur. Tamat pasal kerja.

Tamat untuk malam ni. Sambung esok malam. Jumpa lagi. Tinggal dulu =)


Tak mudah untuk menjadi IBU & BAPA sebenarnya. Saya dah melalui proses itu dan saya tahu. Anak-anak perlukan perhatian. Berdosa kita marahkan anak sebab kesalahan kita. Banyak lagi ilmu yang kena pelajari untuk bergelar ayah dan ibu, bukan hanya pada nama dan gelaran. Semoga kita di berkati selalu.

Selamat malam. Jumpa lagi.

ouch! Please =P

Assalam. 24 Oktober 2017 - Selasa So remember me, i will remember you.