19 June 2013

bole jadi BOLEH ;)

Salam

Dua tiga malam ni mata susah sangat nak lelap macam selalu. Macam-macam benda datang menerobos lubang otak, menggegarkan akal yang tak berapa nak panjang nih. Haha. Entah apa yang aku fikir pun aku tak tahu dan tak pasti. Pening dibuatnya. Mata oii, pejamlah kau!

Pukul 1.02 pagi, anak-anak semua dah tidur. Tunggu mak dia je sekarang ni. Tapi, mata masih segar, mungkin sebab white coffee petang tadi terbawa-bawa ke malam. Dahsyat betul. Orang lain minum kopi sampai bergelas-gelas pun dapat tidur nyenyak. Aku minum separuh gelas, rasa macam sekarang ni pukul 9 pagi. Segar. Cuma otak je yang tak berapa nak betul. Hihi. 

Malam ni, 20 Jun 2013, rasa macam gemuk dari biasa. Gemuk sikit je. Jari-jemari rasa macam gemuk sangat. Tadi ratah ketam 3 ekor. Belah dua, 6 ketul semuanya aku ratah. Nasi tak jamah lagi sepanjang hari ni. Tapi, kenyang sampai sekarang. Patut la kurus, kata orang. Kata aku, aku dah gemuk dari dulu. Haha. Tuannya pendek saja, badan pun tak gemuk dan tak kurus sangat. Sedang-sedang saja. Kira okay lah kan? Sebelum kahwin, berat badan cecah 38 kilogram, kau makan lah burger tiap-tiap malam, nasi 4 kali tiap hari, badan kau tetap macam tu. Metabolisma tinggi sangat. Makan-buang, makan-buang, begitu lah sampai kau kahwin. Hee. Dah beranak-pinak macam ni, berat badan dah cantik, cecah 48 kilogram. naik 10 kilogram dalam masa 3 tahun kahwin. Tapi, badan masih macam dulu. Tak nampak gemuknya tang mana! Alahai... berserah :)

Cerita lain. Perangai dari kanak-kanak hingga remaja terbawa-bawa ke dewasa adalah, aku tak suka pakai MAKE-UP kat muka. Haih. Rasa rimas yang amat. Be more natural. Aku ikut mak aku, mak aku dari muda sampai ke umur dia 53 tahun, tak pernah dia calit make-up depan aku. Pakai lipstik warna merah cili api saja dari dulu sampai sekarang. Melainkan ada event atau acara rasmi yang menuntut untuk dimerahkan muka dan tak adalah tebal pun, asal nampak berseri sikit, sudah! Sama jugak macam aku. Again, memang RIMAS. Tak suka sebab melekit-lekit dan berminyak. Tak cantik pun tutup muka dengan kosmetik. Lagi nampak tua dan berusia adalah. Hehe. Just joking. Ada orang kena pakai kosmetik baru cantik, baru nampak gorgeous. Ada orang, tak pakai pun dah nampak lawa dan menarik. Terpulang kepada individu tu macam mana. 

Okay, dah pukul 1.18 pagi, mata masih segar dan tak mengantuk. Cuma, badan dah penat. Rasanya, dah sampai masa untuk berbaring di atas katil empuk tu. Solat Isyak belum lagi. Sudah kan semua, baru tidur sampai pagi esok. 

Suami, isteri doakan semoga suami sentiasa sihat dan bersemangat dalam menempuh hari-hari mendatang. Isteri sayang suami sangat-sangat. Adat berjauhan, bukan selalu dapat jumpa. Isteri harap, kita akan dapat tinggal bersama satu hari nanti ye suami. Hehe. Tidurlah wahai suamiku nun jauh di sana. Kami disini sentiasa doakan yang terbaik. Insya-Allah. 

Selamat malam semua. Sampai jumpa lagi. Bye.

@herneesa.hijabs coming near you sooner!

Assalam. @herneesa.hijabs @herneesa.hijabs - Letak nama pun macam klise-kan. Ye lah biasalah. Lagu tu la kalau nak meniaga. Nak bertaarufan ...