20 June 2013

Jumaat & Jumaat . Salam Jumaat

Salam.

Jumaat datang lagi. Rasanya ini Jumaat yang pertama setelah berbulan-bulan lamanya tak buka blog diari ni. Sibuk katanya. Katanya. Masa tak ada nak buat banyak benda dalam satu-satu masa. Tapi, bila dah jumpa dengan hari cuti macam ni, banyak kerja yang dapat disudahkan. Kerja tak usah kira, banyak sangat. Kerja surirumahtangga pun banyak nak kena selesaikan. Al-maklum lah sebab bukan tinggal dengan suami. Kalau tinggal dengan suami, tak ada lah banyak kerja sangat. Paling kurang, basuh baju lipat baju sapu sampah kemas bilik. Ini tinggal dengan KELUARGA. Semua benda kena selesaikan. Semuanya dalam kuantiti yang besarrr, ramai katakan. Tapi, itu tak jadi masalah. Melainkan hari bekerja, memang TAKKAN sempat. Semput adalah. Hehe.

Jumaat penghulu segala hari. Sementara anak-anak masih di rumah pengasuh, aku sudahkan semua kerja yang tertunggak. Petang nanti mahu ke pejabat sudahkan kerja untuk esok pagi. Kerja macam ni memang tak tentu masa. Kalau ada di antara kaum keluarga yang makan hati, silakan. Aku tak marah. Hehe. Kena ambil masa untuk renung dan fikir,  nasib kan? 

Jumaat jugak, masa untuk aku rehatkan kepala ni dari berfikir dan tubuh ni dari penat. Tapi Jumaat datang sekejap saja. Tak sempat sudahkan semua benda, Jumaat akan pergi. Bila tiba Sabtu, otak dah mula ligat nak buat itu-ini. Badan kena bersedia untuk menerima segala kepenatan dan keletihan. Itulah proses kehidupan, nak tak nak, kena terima. 

Okey. Ada jodoh kita jumpa lagi. Selamat tengahari semua. Senyum.

oh. baru ku tahu erti rindu :)

Salam. 1 Okt 2016. RINDU. Rindu sebab dah lama tak bersua. Sepanjang 2 tahun ni banyak benda berlaku dalam hidup. Ada suka. Ada duka. Tapi...